Gratis Backlink PR 5

Waarom zou je betaalde links willen hebben als er genoeg mogelijkheden zijn voor gratis backlinks? Nu heb ik een ander link building goudmijn gevonden, namelijk tagspage.

Je kunt hier een link toevoegen en zelf bepalen welke anchortext je wilt hebben. Er is een betaalde optie mogelijk, dan krijg je een PR 7 link (voor maar $5/jaar). Maar er is ook een gratis versie, waar je een PR 5 backlink krijgt. Hoe krijg je deze?

  • 1. Ga naar tagspage.com
  • 2. Klik op add tag.
  • 3. Selecteer de free optie.
  • 4. Voeg je anchortekst toe. Hopen dat deze nog vrij is, anders moet je een andere anchortext gebruiken.
  • 5. Voeg je URL toe.
  • 6. Voila!

Je kunt maar één link toevoegen per IP. Maar wij weten allemaal dat dat te omzeilen is ;-) Heb je zelf nog een goudmijn gevonden? Post ze dan hier!

Tags:
Stem op dit artikel of voeg het toe aan: Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je favorieten op Technorati Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Maak een notitie op deze pagina met Fleck

Gerelateerde posts:

  • Link Juice met PR 7 Domein
  • Een Blackhat XSS Link Building Truuk
  • Link building met non-HTML documenten
  • Top Spammers
  • Link Building voor Webdesigners
  • 39 reacties

    1. Robbert on April 27th, 2007

      Nee, bedankt. Ik heb liever een link op een website die niet compleet volstaat met termen als “sex, escort, sexy lingerie”.

      Relevantie is naar mijn mening veel belangrijker dan PageRank, en daarnaast zal een link op zo’n pagina je Google Ranking niet veel goed doen. Bad neighborhood heet dat, geloof ik.

      Enne: “beste SEO blog”? ;)

    2. Robbert on April 27th, 2007

      Daarnaast staat jouw weblog op de volgende pagina: “tagspage.com/free_tags4.php” en die heeft geen eens een PageRank (PR=0). Voortaan maar iets beter controleren waar je je link dumpt?

    3. Tri Pham on April 27th, 2007

      Nah, de PR5 page is de URL zonder www. Tagspage is vooral bruikbaar als je snel in de index wilt komen. Je hebt gelijk dat het niet de beste neighbourhood is, maar ik heb met andere links geen problemen ondervonden.

    4. Zoekmachine Optimalisatie on April 27th, 2007

      Verbazingwekkend dat ze tagspace.com en www.tagspace.com naast elkaar laten bestaan. TagsPage gaat immers helemaal prat op hun PR7-score (ik meet 6). Missertje.
      Er zijn in mijn optiek teveel in- en uitgaande links naar ‘goede’ sites om over negatieve effecten te praten. Het aantal links is wel zeer nadelig. Erg fijn is dat je zelf de linktekst kan bepalen.
      Je kan 1 link per IP toevoegen. Meerdere links per domein is geen probleem. Die Bad Neighborhoud valt dus a) mee en b) kun je beïnvloeden door een setje aan relevante links achter elkaar te plaatsen.

    5. Daan on April 27th, 2007

      Binnenkort komt er, van mijn hand, ook een Nederlandse versie (wellicht dat de auteur van deze post zo op het onderwerp kwam?): www.tagspage.nl

    6. Henri van den Hoof on April 28th, 2007

      Ik heb je tip meteen maar even opgevolgd en mijn site toegevoegd op Tagspace.

      Overigens heb je met SEOKING nu na de recente PageRank update een PR van 4. Bij mij staat na een maand in lucht te zijn de teller op PR3. Goed begin dus met ruimte voor verdere groei :-D Als er iemand dus nog meer goede backlinks te bieden heeft…?

    7. Bram on April 28th, 2007

      Klopt, Een link op deze pagina zal je niet goed doen voor google.

    8. Korting on April 29th, 2007

      Zo’n website komt ook niet overeen met de Google Guidelines.

      “Keep the links on a given page to a reasonable number (fewer than 100).”

      “Make pages for users, not for search engines.”

      “Avoid tricks intended to improve search engine rankings.”

      En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

    9. SEO Handleiding on April 29th, 2007

      kheb de mijne toegevoegd, maar zie hem nergens terug op de site.

    10. Nigel on April 29th, 2007

      Mijn link stond er direct op ‘Seo Handleiding’.
      Wellicht kwamen je woordjes niet door het spamfilter?

      @’Korting’: Zie je wel al dat die pagina met jouw woorden is geïndexeerd door Google? Of excluden ze uiteindelijk die hele site gewoon?

    11. Korting on April 29th, 2007

      Google lijkt het wel goed te vinden, ook te zien aan de hoge PR.

    12. Sint on April 29th, 2007

      Dat Google het nu goed vindt zegt niet zo veel. Als ik morgen een nieuwe website opzet zal Google daar ook geen problemen mee hebben, maar als ze overmorgen ontdekken dat ik me toch niet aan hun guidelines houd, heb ik alsnog een probleem.

      Het aanmelden van websites bij Tagspace is misschien leuk voor de korte termijn, maar met het oog op het overtreden van diverse guidelines en het grote aantal sites dat er gebruik van maakt/gaat maken, zal de waarde van de links snel afnemen.

      Ook word ik niet direct warm of koud van een PR5-link.

    13. monchito on April 30th, 2007

      Als je zelf al een beetje trust opgebouwd hebt met je eigen site, dan zullen een paar linkjes vanaf een bad neighbourhood je weinig kwaad doen. Dan telt vooral de kwantiteit. Maar idd. een bad neighbourhood. Ik heb zelf monlog bij alle talen maar toegevoegd. Ben niet zo bang voor penalties voor dit handjevol linkjes :)

    14. Filmtop on June 7th, 2007

      Ik heb zelf filmtop ooit een keer toegevoegd; geen resultaat :-( nog steeds een pagerank van 0. Ik denk dat ik die linkpartner naar waarzo er eens af ga halen (dat ik ooit zo stom kon zijn om die erop te zetten! )
      Zou dat de oplossing kunnen zijn? Ik zou toch op zijn minst wel een pagerank van 1 hebben?

    15. Wokpan on June 20th, 2007

      Zou het niet eigenaardig zijn dat een link toevoegen op een externe website je kwaad zou doen? Dat zou willen zeggen dat het toevoegen van linken van concurrenten de positie van deze naar beneden zou halen. Ik ga er zelf vanuit dat het linken ofwel niets uithaald ofwel verbetering kan opleveren. Waar sla ik de bal mis?

    16. Tri Pham on June 20th, 2007

      @Filmtop: Een Pagerank update gebeurt elke paar maanden, dus heb even geduld voordat je een hogere pagerank ziet.

      @Wokpan: Daar heb je wel gelijk. In principe zou je je concurrenten kunnen spammen, daarmee bedoel ik ‘bad neighborhood’ links laten verwijzen naar je concurrenten. Je zou dan inderdaad hun rankings omlaag kunnen halen. Wel erg evil, maar mogelijk. Het is ook nog eens stealth!

    17. Erik on August 2nd, 2007

      Ik heb kort geleden de website Hypotheek informatie en advies opgezet. Na het lezen van al het commentaar heb ik lang nagedacht of ik me wel moest aanmelden bij tagspace. Gezien het geringe aantal backlinks dat ik nu nog heb, leek het mij niet onverstandig. Ik heb het zojuist dan toch maar gedaan. De PR waar de gratis tag op wordt geplaatst is trouwens PR5

    18. Henri on August 10th, 2007

      Hmm, Google toolbar geeft PR4 aan en de site staat vol rotzooi. Irrelevant. Lijkt me niets eigenlijk.

    19. J Postma on August 10th, 2007

      Inderdaad nu een PR4 na de update van deze maand.

    20. Rodjer on August 12th, 2007

      Zie dat de nederlandse Tags Pagina ook aardig leuke pr heeft!

    21. Seth on September 3rd, 2007

      De hoge PR heeft niks te maken met of Google het goed vindt of niet: PR wordt berekend met een berekeningen die de links meet van heel veel websites. Daarnaast gebruikt Google nog andere berekeningen naast de PR. PR zegt dus niet altijd veel. Ik zie soms PR3 sites hoger in de resultaten staan dan PR6 of PR7 sites. :)

      Bad Neighbourhoods-verhaal klopt niet helemaal: dit gaat meer naar sites waar JIJ naar linkt. Anders zou je een concurrent kunnen benadelen door allemaal links te plaatsen op slechte sites.

      Als je weer TEVEEL links zet binnen een zeer korte tijd kun je wel benadeeld worden. Bedenk dus goed wat je met links doet :) Ik zou het lekker gewoon organisch laten groeien: bij een goede site lukt dat best wel :)

    22. Dollar Linking on September 9th, 2007

      Bedankt voor link, heb dollar-linking.com toegevoegd.

    23. Hermon on September 14th, 2007

      @ J Postma ; Weet je iets meer over de pagerank update? Ik hoor er al een tijdje niks meer over op webmasters fora…

    24. Robbert on September 18th, 2007

      Google zal binnenkort toch wel besluiten om PR voortaan niet meer te vertonen. Hierdoor kunnen ze het o-zo-verschrikkelijke link verkopen/kopen tegengaan.

      Het zal me ook niet verbazen als Google binnenkort Text Link Ads overneemt, zodat ze een mooi idee hebben wie er precies links koopt en verkoopt..

    25. Walter on October 2nd, 2007

      Haha Robbert, dat zou me inderdaad niets verbazen!
      Maar inderdaad, wat de meesten al zeggen, aan zon link heb je naar mijn mening niet veel.
      Ook al is de PageRank hoog:
      1. Hoeveel bezoekers zullen er daadwerkelijk klikken???
      2. Doordat er TEveel links opstaan, heb je er gewoon niets aan. pr 5 verspreid over bijv. 500 links is slechter dan pr3 verspreid over 20. Daarnaast is het altijd al zo geweest dat je link moet krijgen van nuttige sites, die gerelateerd zijn aan jouw website. En velen hebben toch wel gehoord over die Linkfarms, en hoe google daarover denkt…
      3. Je kunt je tijd beter besteden aan de goede SEO technieken, dan je overal bij dit soort sites aan te melden :)

    26. Seth on October 9th, 2007

      @ Walter… het kan helemaal geen kwaad hoor om bij deze sites aan te melden. Het is waar dat de PR niet zoveel ertoe doet maar dit heb je bij bijvoorbeeld DMOZ ook… alleen is deze site WEL heel betrouwbaar en geeft je site een enorme boel.
      Er is meer dan PR in de world of SEO :P

    27. Walter on October 9th, 2007

      @ Seth,
      Ik heb niet gezegd dat het kwaad kan, dat is iet anders dan dat ik het niet zou doen ;). Het is zo dat Google je niet straft voor een link vanaf een spamsite..
      En je voorbeeld over DMOZ is totaal anders.
      Ten eerste is een link daarvan vanaf een gerelateerde categorie, dus beter.
      Ten tweede staan daar meestal nog minder links dan op zon tags pagina.
      Ten derde is die directory erkend door Google als belangrijke directory (niet spam dus, omdat DMOZ door mensen wordt bekeken, en je niet zomaar je eigen ‘tag’ / link kunt toevoegen) en gebruikt google deze voor haar eigen zoekresultaten ;)

    28. Henri on October 18th, 2007

      Ik heb als alternatief een Nederlandse versie gemaakt: Tag10.nl

    29. Seth on October 18th, 2007

      Dat alternatief van je heb ik net geprobeerd maar volgens mij zitten er wat fouten in. Als ik 1 aanmelding doe die al bekend is en ik probeer dan WEL een geldige tag te doen dan krijg ik de melding dat host(link) al voorkomt. :S

    30. Henri on October 19th, 2007

      Seth, neem even contact op met support@tag10.nl met daarin je aanmeldgegevens.

    31. Seth on October 19th, 2007

      Ik heb de mail gehad van je. Dankjewel voor de support! :)

    32. artist x on October 25th, 2007

      Henri, nu met een sitemap erbij ziet er tag10.nl prima uit. Ook goed dat je bepaalde tags niet toestaat.

    33. Henri on October 26th, 2007

      Hey Alexander ;)

      Klopt. Ik ben genoodzaakt de regels wat aan te scherpen. Leuke is dat het een ander principe is dan de normale linkpagina’s:

      Linkpagina:
      Je meldt een link aan, maar 9 van de 10 keer wordt deze niet geplaatst (vaak zonder opgaaf van reden).

      Tag10:
      Je link wordt altijd en direct geplaatst, zolang je je aan de regels houdt.

      Tag10.nl werkt zonder rel=”nofollow”. Ik loop zelfs met het idee om eigen Adsense code toe te staan.

      Ik hoop nog op backlinks ;)

    34. GRAPJAGER on November 5th, 2007

      Hoe kan je als tagspage terug gaan van een PR5 naar PR3? Is dat puur een spam gebeuren?

    35. Henri on November 5th, 2007

      Tagspace.com staat vol met rommel. Bovenaan staat een blokje met PR7 :S

    36. Seth on November 6th, 2007

      @Henri… dat snap ik nou niet… waarom in vredesnaam een linkcondoom bij een gratis service?

      Daar heeft niemand toch wat aan( behalve jijzelf want jij harvest op die manier lekker wat emailadressen :P )?

    37. Henri on November 6th, 2007

      Seth, wat een beschuldiging …. Graag even rectificeren. :)

      Ik maak _GEEN_ gebruik van rel=”nofollow” naar de links (behalve wat eigen pagina’s).

    38. Seth on November 8th, 2007

      “Tag10.nl werkt zonder rel=”nofollow”. Ik loop zelfs met het idee om eigen Adsense code toe te staan.”

      hmmm… had het woordje ZONDER niet gelezen :$ Ik schaam me diep: had zeker te weinig koffie op.

    39. Log on November 10th, 2007

      Ik heb me tagspace aangemeld maar deze simpele tags Shocking images raken niet eens hun filters door. Betwijfel sterk of google zo’n links serieus neemt…

    Laat een reactie achter!

    Als je een specifieke anchortext wilt gebruiken: <a href="url">anchor</a>